Lunchträning!

010316mia01jpg-1010x1024Alla mina PT-pass är en timme långa, och eftersom jag arbetar i min egen enskilda firma så är jag inte fast vid något specifikt gym, utan har kunder över hela Stockholm. Av schemamässiga skäl försöker jag dock förstås se till att träffa de kunder jag har på samma platser i anslutning till varandra, så när allting fungerar som det ska kan jag köra två eller tre pass rakt efter varandra på samma gym.

När jag har gjort dagens första två eller tre pass är det dags för lunch. Och lunch för mig betyder träning. Det första jag gör är att ta en proteinshake och någon frukt, och sedan kör jag ett stenhårt styrkepass i en halvtimme. Som de flesta vet finns det väldigt många olika teorier och tankar om styrketräning, och även de som påstår sig veta hur det ligger till har faktiskt inte alla svaren. Jag tycker att snryketräning ska läggas upp efter en väldigt tydlig princip: du ska träna på ett sätt som du kan fortsätta göra livet ut. Det ska vara roligt och fungera i din vardag, för om du sätter igång med tre-timmarspass två gånger om dagen från att inte ha tränat alls, så kan jag nästan garantera att du kommer sluta väldigt snart igen.

För mig är det korta och intensiva pass som gäller, och eftersom det är vad jag tycker är roligast och samtidigt det som jag har tid till, så spelar det faktiskt ingen roll om jag skulle kunna uppnå bättre resultat på något annat sätt. Det här är helt enkelt det som funkar för mig.

Därefter är det dags att äta, och jag har alltid med mig matlåda som jag har lagat själv. Och det här är verkligen någonting oerhört viktigt – laga maten själv så att du har kontroll på vad som finns i den!