Dagens första shake!

C_k8uurWsAAchm2När jag kommer tillbaka från min dagliga löptur, som vanligtvis är någonstans mellan fem och tio kilometer, så är det dags för en health shake. Klockan är nu någonstans mellan halv nio och nio, och den lilla frukost jag äter har garanterat förbränts på min löptur. Löpturen sker förresten i ett ganska behagligt tempo – jag försöker undvika att sprinta på morgonen. Kroppen måste värmas upp ordentligt i början av dagen, och det är något som jag tycker ska ske ganska försiktigt. Annars är det lätt att dra på sig skador under resten av dagens träning.

Så, nu är det dags för en healthshake! Det viktiga här är att få sig lite mer protein, och även nyttiga vitaminer. Så då tar jag fram min mixer och lägger i en skopa proteinpulver, och sedan varierar resten av innehållet. Jag har testat mig igenom många olika typer av proteinpulver genom åren, och även försökt att undvika det under längre perioder för att se om det verkligen har så stor effekt som man tror. Slutligen har jag i alla fall kommit fram till att det faktiskt är en väldigt bra grej, och att muskeluppbyggnaden faktiskt gynnas oerhört av det, så länge det är ett bra pulver. För mig fungerar mjölkprotein – vassleprotein som det också kallas – allra bäst, och det är därför det enda jag kör med.

En av mina favoriter vad gäller health shakes är spenat, ingefära, gröna ärtor och vatten. Det här är verkligen en riktigt hälsosam shake som både sätter igång matsmältningen på ett bra sätt, och samtidigt innehåller massa nyttigheter utan att tynga kroppen med onödiga kolhydrater. Jag sveper min health shake och sedan hoppar jag in i duschen för att göra mig i ordning för dagens första PT-pass, som oftast börjar antingen klockan tio eller elva på förmiddagen.

Efter duschen tar jag på mig träningskläder och ger mig av!