En vanlig förmiddag

morning-routineI det här inlägget tänkte jag fortsätta på beskrivningen av min vardag, och förmodligen kommer jag behöva ett par till inlägg även efter detta. Jag tycker helt enkelt att det är väldigt viktigt att ni får ta del av min rutin för att ni ska kunna komma igång ordentligt – inte bara med rätt träning, utan även med en sund och för kroppen gynnsam livsstil. För det väldigt många faktiskt glömmer bort är att träning måste kombineras med just en bra livsstil – annars kommer du garanterat inte att få se de resultat du önskar dig!

När frukosten är klar sätter jag mig vid köksbordet och läser tidningen, och om det är sommar och sol så sätter jag mig i solen på min uteplats. Det är verkligen det bästa jag vet – att äta frukost i solen en varm sommarmorgon. Kan man önska sig något mer, egentligen?

Efter frukost är det dags för mitt dagliga löppass. Ja, mycket av min egen tid går åt till att underhålla och jobba på min egen kropp. För utan den så kommer ju varken mina kunder eller ni ha något förtroende för mina tips, eller hur? Och så älskar jag ju att träna också, ska jag villigt erkänna. Vissa skulle nog kalla mig för beroende, till och med!

Dagens löppass sätter igång strax efter klockan åtta morgonen, och jag springer som minst fem kilometer och som mest en mil. Vanligast är dock att jag hamnar någonstans mitt emellan, och jag är då ute ungefär en halvtimme. Något av det bästa jag vet är att springa i lagom takt ute i naturen, så det här är verkligen den perfekta starten på dagen för mig. Om du är som jag så kommer du finna ett oerhört lugn av en joggingtur längst med vattnet på morgonen – om du inte redan gör det, så testa!